1. Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
2. Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
3. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
4. Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
5. Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
7. Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
8. Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
9. Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном.
10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.
У 2002 році Генеральна Ассамблея ООН оголосила 29 травня Міжнародним днем миротворців. Цей день покликаний віддати належне самопожертві і самовідданості миротворців, які несуть службу по всьому світу. Він знаменує собою те, що було зроблено ООН у різних країнах для полегшення страждань та примирення ворогуючих сторін.
31 травня відзначається Всесвітній день без тютюну.День відмови від тютюну був проголошений в 1988 році Глобальною організацією охорони здоров'я (ГООЗ) на 42 сесії Глобальної асамблеї охорони здоров'я.
Глобальний день без тютюну входить в систему глобальних та інтернаціональних днів ООН.У березні 2006 року Верховна Рада України ратифікувала Рамкову конвенцію ВООЗ з боротьби проти тютюну. Конвенція зобов'язує учасників вживати конкретних заходів, спрямованих на подолання тютюнової пандемії.
Причиною появи боротьби з тютюнопалінням є передчасна смертність та хвороби в усьому світі, яким людство здатне запобігти. На сьогоднішній день, за даними звіту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), від вживання тютюну щороку помирає понад 5 мільйонів людей; очікується, що до 2030 року ця цифра зросте до 8 мільйонів смертей щорічно. У Європейському регіоні тютюн винен у смерті близько 1,6 мільйона людей на рік.
Щорічно 24 травня всі слов’янські країни вшановують пам’ять святих рівноапостольних Кирила і Мефодія. За різними історичними джерелами видатні візантійські просвітителі Кирило і Мефодій дали поштовх для розвитку східнослов’янської писемності, перекладаючи церковнослов’янською мовою богослужебні книги та Євангеліє, відкриваючи при церквах школи. Вони також упорядкували слов’янський алфавіт, заклали основу для подальшого удосконалення кирилиці, якою як національним алфавітом сьогодні користуються понад 250 млн. людей і яка стала третім офіційним алфавітом Європейського Союзу після латини і грецького письма.
Здобутки рівноапостольних Кирила і Мефодія стали тим культурним підґрунтям, з якого поширилося християнство.
Для українців це особливий день. Ще з античних часів Україна є повноправною та невід’ємною частиною європейської спільноти – великої родини, об’єднаної прогресивними демократичними поглядами. Цей день – чудовий привід вкотре засвідчити прагнення України жити в мирі та злагоді, будувати своє майбутнє в колі країн об’єднаної Європи.
День Європи святкується в усіх великих та маленьких містах. Повсюди відбуваються святкові концерти, вистави, іноземці з усіх європейських спільнот, які знаходяться на території України, розповідають українцям про життя у Європі, про історію та культуру інших держав. Пам’ятаймо, що Європа починається не за кордоном, а в серці кожного з нас!
1.Онлайн –вікторина для учнів до Дня Європи « Що я знаю про Європу?»
Вікторина https://naurok.com.ua/viktorina-scho-ya-znayu-pro-vropu-53244.html.
3. Онлайн-вікторина «Відгадай країну ЄС» на платформі ZOOM. https://bit.ly/EU_online_quiz(link is external)
4.Онлайн - гра « Європа: у великому та малому, в історії та мріях». https://eu-ua.org/infografika/yevropa-gra
1. Виконувати статут школи.
2. Оволодівати знаннями.
3. Не пропускати уроки, не запізнюватися на заняття.
4. Приходити до школи охайними, в шкільній формі.
5. Акуратно вести щоденник і подавати його за першою вимогою вчителя.
6. Брати активну участь у житті школи, підтримувати і примножувати традиції школи, брати активну участь у позакласній і гуртковій роботі.
7. Бути ввічливим у спілкуванні з учителями, з повагою ставитись до батьків. Проявляти милосердя, турбуватися про молодших.
8. Гідно поводити себе, дотримуватися культури поведінки.
9. Бережливо ставитись до державного, суспільного і особистого майна, охороняти природу.
10. Діяти завжди на благо колективу, турбуватися про честь і підтримку традицій школи.
11. Підкорятися вказівкам та розпорядженням директора школи, педагогічної ради, а також постановам шкільного самоврядування.
1. На захист прав особистості і ввічливе ставлення до себе.
2. На вибір факультативів, гуртків.
3. На відкриту оцінку своїх знань, отримання
об’єктивної оцінки із предметів.
4. На завчасне повідомлення про строк контрольної роботи, вимагати проведення не більше двох контрольних робіт у день і не більше п’яти контрольних робі у тиждень.
5.Вносити пропозиції в раду, адміністрацію школи по покращенню програмного навчання і виховання.
6. На забезпечення якісним харчуванням.
7. Висловлювати класному керівнику, директору, вчителям свої проблеми і отримувати від них допомогу, пояснення, відповіді.
8. Відкрито висловлювати свою думку стосовно життя школи, не принижуючи гідності інших.
9. Представляти школу в конкурсах, оглядах, змаганнях та інших заходах відповідно зі своїми можливостями і вміннями.
Віртуальні екскурсії для учнів та батьків Музеї України просто неба.
Вона б’є козирним тузом зневіру, втрату натхнення, загальну нестабільність. Тому — пишемо чіткий розпорядок дня з урахуванням таких правил:
Але, мабуть, найважчим випробуванням для багатьох може стати навіть не тривога, а вимушена ізоляція в чотирьох стінах з найріднішими людьми.
Тому важливо, щоб у кожного члена сім’ї був свій куточок, своє робоче місце, своя чашка. Тобто, недоторканні простір або річ, яку можна брати тільки йому. Це можна організувати, навіть якщо ви живете в однокімнатній квартирі. Розходьтеся у різні кімнати і кути, щоб зберегти особистий простір один одного, дати можливість відпочити і попрацювати, а ввечері знову зустрічайтеся на кухні і разом повечеряйте.
Пам’ятайте — життя під час карантину триває. Ми так само любимо, працюємо, сваримося, миримося. І на вулиці весна і прийде спекотне літо. Все пройде, і карантин також!
Координаційний центр з надання правової допомоги оголошує онлайн-конкурс дитячих малюнків «Країна моїх прав» (далі – Конкурс).
Тема конкурсних робіт: права дитини.
Конкурс проводиться за напрямом художньої творчості – малюнок.
Учасником Конкурсу може бути особа віком до 18 років.
Номінації Конкурсу:
Молодша група (віком до 8 років);
Середня група (віком від 9 до 13 років);
Старша група (віком від 14 до 17 років).
Етапи проведення Конкурсу:
I етап – прийом конкурсних робіт з 23.04.2020 року до 20.05.2020 року;
II етап – визначення переможців та оголошення результатів Конкурсу з 21.05.2020 року до 24.05.2020 року;
III етап – нагородження переможців, що відбудеться з 25.05.2020 року до 05.06.2020 року.
Організація проведення Конкурсу здійснюється Координаційним центром з надання правової допомоги.
Умови подання конкурсних робіт та вимоги до них:
1. На Конкурс подається індивідуально підготовлений малюнок учасника Конкурсу, пов’язаний з тематикою Конкурсу.
2. Конкурсна робота виконується в довільній графічній чи живописній техніці (олівці, фломастери, фарби, авторська техніка, комп’ютерна графіка тощо) у форматі А 3 або А 4.
3. Кожен учасник може подати не більше 1 (однієї) конкурсної роботи.
4. Конкурсна робота подається в електронному вигляді (сфотографована (за допомогою фотоапарату, мобільного телефону, планшету) або відсканована (за допомогою оргтехніки) належної якості) шляхом завантаження на офіційний сайт Конкурсу (далі – сайт) ( http://art-konkurs.legalaid.gov.ua/ ) у форматі JPG, GIF, PNG.
5. Надсилаючи конкурсну роботу один із батьків (законний представник), який діє в інтересах дитини, яка є учасником Конкурсу, підтверджує повну згоду з умовами Конкурсу, а також згоду на публікацію малюнку (конкурсної роботи) без будь-яких претензій щодо авторського права у подальшому.
6. Надсилаючи конкурсну роботу один із батьків (законний представник) учасника Конкурсу надає згоду на обробку своїх персональних даних та персональних даних його дитини, яка є учасником Конкурсу та приймає офіційні правила Конкурсу (про що робиться відповідна відмітка).
7. Перед оголошенням результатів Конкурсу за згодою одного з батьків (законного представника) перевіряються документи учасника Конкурсу, що підтверджують відповідний вік дитини (відсканований або сфотографований документ належної якості).
Порядок подання конкурсних робіт:
1. Для подання конкурсної роботи учасник Конкурсу реєструється на сайті за посиланням: http://art-konkurs.legalaid.gov.ua/ виключно через Gmail пошту, спільно з одним із батьків (законним представником) заповнює всі необхідні дані, завантажує на сайт не більше 1 (однієї) фотографії або скан-копії малюнку у форматі JPG, GIF, PNG із зазначенням назви роботи та чекає, коли конкурсна робота пройде модерацію і з’явиться на сайті для голосування.
2. Учасник Конкурсу може популяризувати свою конкурсну роботу для отримання голосів підтримки.
Голосування за конкурсні роботи та їх оцінювання:
1. Для голосування та підтримки конкурсної роботи потрібно виключно через Gmail пошту авторизуватися на сайті.
2. Після авторизації учасник голосування може за допомогою відмітки «Подобається» (лайк) підтримати одну найкращу, на його думку, конкурсну роботу.
3. Оцінювання конкурсних робіт відбувається на сайті в онлайн-режимі усіма авторизованими на сайті учасниками голосування, які виявили бажання підтримати одну з конкурсних робіт.
Визначення переможців та оголошення результатів Конкурсу
1. Переможці визначаються по кожній номінації у кількості трьох осіб – перше, друге та третє місця за кількістю вподобань (лайків), а саме відмітки «Подобається». 1 (перше) місце посідає учасник, який набрав найбільшу кількість вподобань у відповідній номінації.
2. Оголошення результатів Конкурсу публікується на сайті та на офіційному вебсайті Координаційного центру з надання правової допомоги.
Нагородження переможців
1. Переможці Конкурсу нагороджуються грамотами та призами за 1, 2, 3 місця в кожній номінації.
2. Кращі малюнки буде розміщено на офіційному вебсайті Координаційного центру з надання правової допомоги.
У разі виникнення будь-яких питань щодо умов та проведення Конкурсу звертатися за електронною адресою: daria.shynkarenko@legalaid.gov.ua або alina.serdiuk@legalaid.gov.ua.
Всеукраїнський проєкт «МІШЕЧОК»У проєкті беруть участь учні (вихованці) закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), позашкільної освіти.
Завдання творчого конкурсу та умови: І ІНДИВІДУАЛЬНІ виготовити мішечки, що будуть екологічною альтернативою пластиковому пакуванню (додаток 1);зробити фото або відео створеного мішечка (можна з автором) опублікувати в соціальних мережах з хештегами #мішечок #мішечокSRW #schoolrecyclingworld й відмітити сторінки https://www.instagram.com/schoolrecyclingworld та (або) https://www.facebook.com/Schoolrecyclingworld. Такі роботи будуть автоматично приймати участь у індивідуальних розіграшах подарунків кожні два тижні. Рекомендуємо підписатись на сторінки організаторів проекту, слідкувати за перебігом проекту та розіграшами. ІІ ГРУПОВІдля того щоб боротися за головний приз - Комплект обладнання для сублімації 5в1 ПРОФІ (устаткування призначена для друку на футболках, подушках, пазлах, чашках, тарілках, кепках, чохлах для мобільних і багато іншого) у груповій номінації потрібно: Призначити відповідального координатора проекту в навчальному закладі; повідомити учнів про проект, опублікувавши на сторінках у соціальних мережах, на платформах внутрішніх комунікацій та сайті навчального закладу інформацію про конкурс;2) виготовити максимальну кількість мішечків та порахувати їх (підтвердження це фото мішечок+автор, якщо один автор зробив багато мішечків учасник робить одне фото, на якому має бути видно скільки мішечків він зробив. Важливо: автори підписують свої фото: Прізвище ім'я, кількість мішечків, номер школи). Найкращі фото організатори будуть публікувати в хроніки проекту та поширювати у засоби масової інформації.3) Координатор проекту в школі заповнює анкету за посиланням https://forms.gle/h5EJy4Aap8NdH1rc6 до 20 травня 2020 року, рахує загальну кількість мішечків яку зробила команда і підгрузити посилання на гугл диск, відкрити доступ за посиланням, де будуть всі фото учасників з мішечками з вашого навчального закладу. Учні закладу який більше всього пошиють мішечків за період проекту, будуть мати фото підтвердження, почнуть ними користуватись в побуті та виконають усі умови проекту виграє супер приз (кількість пошитих мішечків мають співпадати з кількістю мішечків які видно на фото). * на головний приз претендують команди навчальних закладів які виготовили не менше ніж 15 мішечків. ** серед усіх команд учасників в груповій номінації які виготовили понад 15 мішечків і мають фото підтвердження будуть розігруватись ще 10 смачних подарунків. *** усі учасники (в тому числі члени команд які будуть змагатись за головний приз), мають право змагатись за подарунки в індивідуальному конкурсі який буде проходити кожні 2 тижні в соціальних мережах. Положення, технічні вимоги читайте за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1pTRmF5jYfc9YHYEK80rZi4So2hlFJGraFGwaNu9WAxE/editРоботи що не відповідатимуть технічним вимогам та без дотримання авторських прав не будуть допущенні до творчого конкурсуРоботи приймаються до 20 травня 2020 року8 та 9 травня ми відзначаємо День пам’яті та
примирення і День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні ( 75 -та річниця). Це є нагадуванням для нас — немає більшої цінності, ніж радість життя на вільній та мирній землі.
Нехай Велика Перемога наповнює всіх нас упевненістю в могутності нашої держави, бажанням працювати і перемагати, усіма своїми справами стверджувати мир та гармонію на власній землі.
Бажаємо міцного здоров’я, щастя та добробуту Вам і Вашим родинам!
Світла і вічна пам’ять загиблим воїнам!
1.Книжкова онлайн виставкаРодина – тихий серця шепіт,
з яким ти по життю ідеш…» . https://nlu.org.ua/event.php?id=89,
( Національна бібліотека України ім. Я.Мудрого).
Веб-сайт школи http://www.pidlisnivka.edukit.sumy.ua/
2.Цікаві онлайн факти про День матері: https://historyurok.com.ua/tsikavi-fakty/pro-liudynu/den-materi.html.
Веб-сайт школи http://www.pidlisnivka.edukit.sumy.ua/
3.Онлайн акція « Вітаю найріднішу людину» ( виготовлення учнями вітальних листівок, малюнків для матусі). 1- 10 кл.( Висвітлено у групі « Підліснівська ЗОШ» , соціальна мережа Facebook).
4.Онлайн бліц-вікторина "З родини йде життя людини» для 1-4 кл. https://vseosvita.ua/library/gra-viktorina-z-rodini-jde-zitta-ludini-dla-ucniv-1-4-klasiv-111584.html. Веб-сайт школи http://www.pidlisnivka.edukit.sumy.ua/.
Основні правила безпечної роботи в інтернеті, про які варто сказати дітям
На період кінця 2013-го, початку 2014-го року до даної Конвенції вже приєдналося 98% держав.
«Напруга зростатиме, адже ізоляція під час карантину схожа до клітки, в якій сім’ї мають перебувати цілими днями, – пояснює психолог Оксана Міраі, консультант у напрямку когнітивно-поведінкової терапії. – Такий досвід для більшості з нас зовсім незрозумілий і обтяжуючий. Ймовірність, що можуть виникати конфлікти чи суперечки суттєво зростає. Причина – наші базові потреби частково порушені: немає відчуття безпеки, вимушені відпустки за власний рахунок чи зупинка власної справи; втрата можливості скинути внутрішнє напруження – відвідувати розважальні заклади, проводити час з друзями, і просто побути наодинці. В таких умовах важливо зберігати свої особисті межі і межі інших. Це означає – дозволяти собі та іншим висловлювати свої думки, відповідати за власну поведінку, демонструвати самоповагу і повагу до інших, вміти чути і намагатися досягти компромісу». Психолог дає 8 порад, які допоможуть співіснувати цілодобово в одному просторі, поважаючи межі одне одного: Насамперед потрібно пам’ятати, що ця кризова ситуація не буде вічною, адже людство не раз переживало пандемії. Щоранку, прокинувшись, казати собі якусь мотивуючу фразу. Або ще цікавіший варіант: домовитись з членами сім’ї, щоб кожен написав на окремих стікерах такі підтримуючі фрази; поскладати їх в коробку чи прозору посудину. І кожного ранку кожен собі витягатиме підтримуюче послання на день. Зберігати авторство свого життя: планувати свій день, виходячи зі своїх потреб – це і спільний час з рідними, і час для свого задоволення (відновити хобі, вивчати іноземну мову, читати, дивитись фільми, слухати музику чи писати її та багато іншого); професійні завдання, коли працюєш у режимі онлайн. Фізична активність (зараз вона просто необхідна!). Вчені довели, що фізичні вправи чи ранкові/вечірні прогулянки підтримують наш психологічний і емоційний стан, і тим самим зводять до мінімуму виникнення депресії та надмірної тривоги. Розподілити між собою ролі. Особливо це стосується сімей, де є діти. Не забувайте про те, що дітям потрібна ваша підтримка. Адже навчання перейшло в режим онлайн і не всім дітям вдається самотужки опрацьовувати новий матеріал, окрім цього, вони звикли до активності, відвідували різноманітні гуртки і просто гуляли з друзями. Намагайтеся проговорити і навіть прописати обов’язки. В кожного тоді буде своя відповідальність, повага до іншого. Це допоможе знімати навантаження на одну людину і згуртовувати вашу сім’ю. Для збереження доброго партнерського стосунку не забувайте про слова вдячності, підтримки, компліменти. Можна спільно переглядати фото чи відео з сімейних подій, поїздок. Дозвольте собі мріяти, обговорюйте майбутні плани. В такий спосіб ви зможете переключати свою увагу на позитив, отримуючи радість та ресурс. Домовитися про час, який можна проводити як заманеться, щоби скидати зайве напруження. Дозволити собі трохи відпочити. Домовитися про правило «стоп» – якщо хтось відчуває, що йому забагато, то може просто сказати «стоп» і таким чином зупинити напругу, що зростає в тій чи іншій ситуації.
Привіт, друже! Запрошуємо тебе на Онлайн день відкритих дверей Сумського державного університету!
Такого ти ще не бачив – супернезвичний формат з використанням доповненої реальності.
Цікаво? Тоді «save the date» − 2 травня (субота) 11:00.
Трансляція за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=J28LSvspvAw
Під час Дня відкритих дверей ти отримаєш відповіді на питання:
- що буде із ЗНО у 2020-му році?
- як карантин вплине на вступну кампанію загалом?
- що робити, якщо хочеш отримати якісну освіту світового рівня, але боїшся виїжджати за кордон?
- як обрати професію майбутнього уже сьогодні?
- і чи правда, що університет – це не тільки навчання?
Також на вас тебе чекають презентації інститутів та факультетів, прямі включення зі спікерами та відповіді на питання в режимі реального часу.
Для того, щоб отримати від нас нагадування про ефір, заповни анкету за посиланням: https://forms.gle/rpe9WVX9zztEVa2J9
І до зустрічі онлайн!
СумДУ – майбутнє, що поруч з тобою.
Радіоактивного ураження зазнали близько 600 000 осіб, насамперед, ліквідатори катастрофи. Навколо ЧАЕС створена 30-кілометрова зона відчуження. Понад 2,5 мільйонів мешканців України страждають від захворювань, спричинених опроміненням, і близько 80 тисяч із них отримують допомогу. За даними міжнародних організацій, в результаті аварії померли 60 тисяч ліквідаторів, а 165 тисяч стали інвалідами, у Європі зафіксовано 10 тисяч випадків вроджених патологій у новонароджених та 10 тисяч випадків раку щитоподібної залози.
У результаті цієї катастрофи з сільськогосподарського користування було виведено понад 5 млн га земель. Задля запобігання розповсюдженню радіації наприкінці 1986 року зруйнований реактор накрили спеціальним «саркофагом».
Починаючи з 1998 року згідно з Указом Президента України ″Про день довкілля″ за № 855/98 третя субота квітня у календарях визначена як День довкілля України (охорони навколишнього середовища).
Саме цим святом було підтримано Стокгольмську конференцію з довкілля, коли було засновано UNEP - Екологічну програму ООН, яка з самого початку є основним організатором та ідеологом Дня довкілля.
Охорона довкілля, або навколишнього середовища, пов’язана з вирішенням урядових, технічних, технологічних, наукових заходів, спрямованих не тільки на подолання наслідків техногенних катастроф, нерозумного використання ресурсів, викидів забруднюючих речовин в атмосферу, фізичного навантаження атмосфери хвилями електричних та електромагнітних полів, скидів неочищених промислових та побутових стічних вод у відкриті водоймища, забруднення підземних горизонтів (надр), хижацького відношення до лісів, диких тварин, а на попередження всього негативного, що може порушити умови життя на планеті Земля.
Навколишнє середовище починається не просто з дому, а з кожної квартири. Навколишнє середовище – це і двір, вулиця, річка, кожен населений пункт, парки, сквери, це їх стан. Скільки сміття довгий час перебуває під вікнами багатоповерхівок? Скільки сміття залишається в під’їздах, викидається під дерева, під паркани? А берега річок захаращені майже цілий рік частіше за все полімерною плівкою, ПЕТ-пляшками і тільки повені звільняють їх від людського безкультур’я та на короткий час знову роблять їх привабливими для ока. А скільки забруднюючих речовин додає в атмосферне повітря автомобільний транспорт? Є методики, за якими ведуться розрахунки, але тільки на технічно справний транспорт.
Сьогодні, 17 квітня, відповідно до Указу Президента України від 11 жовтня 2013 року № 555/2013, відзначається професійне свято – День пожежної охорони. Це свято тих, хто щодня ризикуючи власним життям, рятує сотні інших, ліквідовує пожежі, наслідки стихії.
Щоденно на цілодобовому чергуванні по всій Україні несуть службу близько 7,5 тисячі рятувальників та 2,5 тисячі одиниць спецтехніки, які здійснюють в середньому 1500 виїздів за добу. Один день роботи вогнеборців-рятувальників – це сотні ліквідованих пожеж, десятки врятованих життів, будівель та техніки, знешкоджених боєприпасів.
Результати ефективної напруженої праці ДСНС України – це виснажлива робота понад 50 тисяч вогнеборців-рятувальників Служби, злагодженість дій 9 формувань центрального підпорядкування, 25 територіальних органів та близько 1300 підпорядкованих їм територіальних формувань.
Пожежник - професія, що не знає вихідних та свят. Це самовіддана праця 24 години на добу, сім днів на тиждень. І для більшості пожежних це вже не просто професія, а сенс життя.
За ініціативою ВООЗ та Всесвітньої Федерації Гемофілії 17 квітня проголошено Всесвітнім днем боротьби з гемофілією.
Дата обрана не випадково. Це своєрідна данина поваги творцеві Всесвітньої федерації гемофілії Френку Шнайбелю, який народився саме в цей день.
Гемофілія — невиліковне генетичне захворювання, пов'язане з порушенням коагуляції (згортання) крові; при цьому захворюванні різко зростає небезпека загибелі від крововиливу в мозок та інші життєво важливі органи, навіть при незначній травмі. Хворі з важкою формою гемофілії нерідко піддаються інвалідизації, внаслідок частих крововиливів в суглоби (гемартрози) і м'язові тканини (гематоми).
Метою створення і проведення «Всесвітнього дня гемофілії» є привернення уваги світової громадськості, політиків, чиновників від охорони здоров’я і рядового медичного персоналу до проблем з якими щодня зустрічаються такі хворі, підвищення їх обізнаності про це спадкове захворювання, пов’язане з порушенням процесу згортання крові.
Поширеність гемофілії у більшості європейських країн становить 13–18 випадків на 100 тис. чоловічого населення. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) та Всесвітньої федерації гемофілії (World Federation of Hemophilia — WFH), цей показник становить 1:10 тис. новонароджених хлопчиків. У всьому світі нараховується близько 350 тис. хворих на гемофілію.
Великдень не даремно називають найсвітлішим святом у році. Ми з нетерпінням і трепетом чекаємо цей день: хтось, щоб поласувати традиційною випічкою, хтось, щоб прикрасити пасхальні яйця і почути довгоочікуване "Христос Воскрес!".
Виникнення і становлення свята Великодня
Пасха – свято дуже давнє. Українці відзначали його ще задовго до становлення християнства на землі Русі, і називалося воно Великдень – великий день. День весняної перемоги над зимою, світла над темрявою, торжества життя над смертю. Також наші предки пов'язували це свято ще й з весняними польовими роботами. Було прийнято пекти великодні "бабки" і прикрашати різноманітними способами яйця, котрі ми знаємо як сучасні куличі, паски, писанки і крашанки.
Іудеї пов'язували святкування Великодня зі звільненням їх від рабства в Єгипті, і було це теж задовго до народження Христа. Що стосується самого слова "пасха", то в перекладі з староєврейського воно означає "позбавлення" або "проходження". Християни вклали в це свято інший сенс, і пов'язували Великдень із Воскресінням Сина Божого, повстання його з мертвих.
Євреї відзначають Великдень 15 числа весняного місяця нісана, в той час як християнська Пасха – перехідне свято, відзначається в найпершу неділю після повного місяця навесні. До речі, якщо дати єврейської та християнської Пасхи збігаються, то святкування останньої переноситься ще на тиждень.
Таким чином, святкування Великодня спочатку було зовсім не пов'язане з розп'яттям Христа. Тільки в 325 році на Нікейському соборі, де були присутні представники всіх християнських церков, було позначено головні правила святкування Великодня, багато з яких збереглися до наших днів. З часом Пасха стала головним християнським святом.
Народні великодні обряди та традиції
Велика частина народних обрядів відбувалася в Чистий четвер. Головний ритуал – помитися в воді. Християни вірять, що в цей день вода здатна вилікувати від хвороб. У Чистий четвер господині ретельно прибирали будинок і у дворі. Однорічних діток вперше стригли саме у Великий Четвер. Це був цілий ритуал. До нагоди першої стрижки матері навіть спеціально шили дитячі вишиванки, на яких зображали орнаменти, що захищають дитину. Чистий четвер також вважається найкращим днем для варіння та прикрашання яєць. Ця традиція налічує вже близько 8 тисяч років. Писанка – символ Сонця; життя, його безсмертя; любові і краси; весняного відродження; добра, щастя, радості. З введенням християнства поступово змінюється і символіка писанки. Вона стала символом радості і віри у Воскресіння Ісуса Христа як символу всепрощення.
Всесвітній день здоров'я - це шанс звернути увагу на тему здоров'я та нагадати усім про важливість піклуваня про нього. Всесвітній день здоров'я - це підказка та заклик підтримувати активний спосіб життя, щоб залишатися здоровим і запобігати хворобам.
Ось декілька порад щодо здорового способу життя для дорослих, щоб жити щасливим і здоровим життям:
Уважно читай запитання та спробуй обрати правильні відповіді. А щоб вікторина про здоров’я була іще цікавішою, збирай друзів онлайн , діліться на команди та влаштуйте справжнє змагання. Інтелектуальні перегони з основ здоров’я покажуть, хто з вас насправді обирає здоровий спосіб життя, молодість і красу.
І. Всі лікарі пропагують прогулянки на свіжому повітрі. Для чого це?
ІІ. Тобі звичайно ж добре відомо, що руки потрібно мити перед їжею та після відвідування туалету. А в якому випадку теж неодмінно треба помити руки?
ІІІ. Що з перерахованого найбільше шкодить Твоєму здоров’ю?
ІV. Здоровий, міцний сон — запорука гарного настрою і бадьорості протягом усього дня. Проте тривалість сну для людей різних вікових категорій різна. Скільки годин повинен спати підліток, аби бути здоровим?
V. Всі ми вмиваємося зранку та миємо ноги увечері, тому що:
VІ. Що з перерахованого найбільше шкодить здоров’ю людини?
VІІ. Заняття на тренажерах здобули всесвітню славу. Скажи, чому, займаючись на них, все ж не варто занадто сильно перенапружуватись?
VІІІ. Той, хто піклується про здоров’я своїх зубів…
ІХ. Дуже часто підлітки — в захваті від комп’ютерних ігор. Скільки годин на день їм можна сидіти перед монітором, аби не нашкодити здоров’ю?
Х. Чай або каву перед сном не рекомендовано вживати лікарями. Чому?
ХІ. Лікарі категорично проти довгих посиденьок за комп’ютером і телевізором, тому що…
ХІІ. В якому випадку найбільш вірогідна побутова травма?
ХІІІ. Де потрібно зберігати небезпечні предмети (ножі, лаки, оцет, аерозолі, фарби, креми для взуття тощо), якщо в домі є маленька дитина?
ХІV. Що потрібно враховувати, збираючись до школи, щоб не застудитись:
ХV. Чому не можна штовхатися та бігати коридорами школи?
В 2002 році Міжнародною асоціацією анімаційного кіно 6 квітня було проголошено Всесвітнім днем мультфільмів.
Чи бувають малюки, які не люблять мультиків? Та й не тільки діти полюбляють хороші мультфільми. Веселі, кумедні та симпатичні персонажі так захоплюють! Тим паче, що в багатьохіз них є свої таємниці.
Варто вимовити заповітне слово мультфільм, як дитина з усіх ніг бiжить до телевізора. Адже мультик – це жива казка. І не важливо, яке дійство розвертається на екрані, стежити за яскравими персонажами так цікаво! Для дитячої свідомості мультфільм - не вигадка, а оживша реальність, і всі герої дійсно існують. Мультфiльми – це засіб виховання дитини. Без сумніву, події, що відбуваються у мультфільмі, розвивають уяву і мислення малюка, формують його світогляд. Персонажі улюблених мультфільмів – друзі дитини. Вони вчать її взаємо діяти з навколишнім світом, формують уявлення про добро і зло, вчать справлятися з труднощами.Про всіх на світі https://www.youtube.com/watch?v=rLh_92IJRdg
З нагоди Міжнародного дня дитячої книги клуб «Щаслива мама» створили підбірку кращих зразків української дитячої книги за останнє десятиліття. Тут ви знайдете українських та зарубіжних авторів у зразковому перекладі та найкращому оформленні.
1.«Чудове Чудовисько» Сашка Дерманського.
Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
2.«П’єр і місто лабіринтів» Маруяма Чіхіро.«Видавництво Старого Лева».
3.«Казка про Старого Лева» Мар’яни Савки.«Видавництво Старого Лева».
4.«Велике місто, маленький зайчик, або Мед для мами» Івана Малковича і Софії Ус.Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
5.«Сузір’я Курки» Софії Андрухович і Мар’яни Прохасько.«Видавництво Старого Лева».
6.«Рубінова книга» Керстін Ґір.Видавництво «Школа».
7.«Лотта та її «катастрофи». Заклинателька змій» Аліс Пантермюллер.Видавництво «Школа».
8.«Бартімеус: Амулет Самарканда» Джонатана Страуда.
Видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
9.«Детективи з Артеку» Андрія Бачинського.«Видавництво Старого Лева».
10.«36 і 6 котів» Галини Вдовиченко.«Видавництво Старого Лева».
Смішні коти - в YouTube
Міжнародний день птахів проходить щороку в рамках програми ЮНЕСКО «Людина і біосфера» і не випадково його відзначають саме в квітні. 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів – це не лише річниця Конвенції, а й час повернення пернатих з вирію. Вперше цей день як масове дитяче свято стали проводити в Сполучених Штатах Америки. Організатором був вчитель з містечка в штаті Пенсільванія. Незабаром його підтримала одна з популярних газет «Пітсбурзька телеграфна хроніка», що почала популяризацію Дня птахів.
Цікаві факти з життя птахів
Птахи не тільки радують людей своєю присутністю, але й відіграють важливу роль в екосистемі.
В даній підбірці зібрані найбільш цікаві факти про птахів. Цілком можливо, що деякі з них ви вже знаєте, але тут буде і те, про що ви напевно раніше нічого не чули.
Згідно із структурою 2019-2020 н.р. у навчальному закладі визначено термін весняних канікул з 23 по 29 березня 2020 року. Та ці канікули для дітей , вчителів і батьків особливі , адже триватимуть в умовах карантину. Діти отримали від вчителів навчальні завдання, та в період канікул можна звісно трішки розслабитися, зайнятися творчістю, читанням книг , переглядом корисних фільмів разом з родиною та іншими цікавими справами. Головне- не забуваємо дотримуватися протиепідемічних заходів, залишаємося вдома, бережемо себе та своїх рідних, зберігаємо спокій та гарний настрій.Після канікул продовжуємо навчання, щоб не гаяти час.
Дата | Заходи та форма проведення | Класи | Відповідальні |
23.03.2020 | Віртуальна «Подорож до кращих бібліотек світу». Через пошукову систему YouTube. Виготовлення аплікацій « Писанка» онлайн. Через пошукову систему YouTube. Розгадування історичних кросвордів . Кросворди онлайн в Online Test Pad. Через пошукову систему Google. | 5-7 1 8-10 | Шейчина А.М. Заїка Н.С. Кривоконь С.Ф. |
24.03.2020 | Розв`язування цікавих завдань Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня» за 2019 рік . Сайт конкурсу за посиланням http://levenia.com.ua/, розділ «Архів задач». Онлайн – конкурс « Заспіваймо про Україну». Через сервіс Instagram . Підготовка до Міжнародного природничого конкурсу « Колосок весняний 2020» . Сайт конкурсу за посиланням http://kolosok.org.ua/. Розділ «Запитання та матеріали для підготовки». | 7-10 8-9 3-8 | Стеценко Т.Ю. Будко Т.О. Лазебна Л.Л. |
25.03.2020 | Розв`язування завдань Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» за 2019 рік. Сайт конкурсу за посиланням http://www.kangaroo.com.ua/.Розділ «Архів задач». Прийоми волейболу онлайн. Через пошукову систему YouTube. Перегляд онлайн вистави « Кайдашева сім`я», театр ім.Щепкіна. Через пошукову систему YouTube. | 2-10 7-10 8-10 | Лазебний А.С. Козупиця Ю.Л. Литвиненко С.В. |
26.03.2020 | Ліплення онлайн казкових героїв з пластиліну. Через пошукову систему YouTube. Розв`язування завдань Всеукраїнського конкурсу « Гринвіч» за 2019 рік. Сайт конкурсу http://www.uclever.com/index. Підготовка до ЗНО з української мови. Сервіс ▪ ЗНО-ОНЛАЙН за посиланнямhttps://zno.osvita.ua/. Сайт школи, розділ «Дистанційне навчання», адреса сайту http://www.pidlisnivka.edukit.sumy.ua/. | 2 3-7 10 | Нестеренко О.В. Великодна Ю.В. Провозьон Л.О. |
27.03.2020 | Конкурс онлайн « Природа в загадках». Через пошукову систему YouTube. Поради психолога для батьків « Корисне дозвілля з дітьми під час карантину». Сайт школи, розділ «Профілактика та виховання під час карантину», адреса сайту http://www.pidlisnivka.edukit.sumy.ua/. Віртуальна екскурсія «Стежками Сумщини». Через пошукову систему YouTube. | 4 1-10 3 | Проворна Л.М. Кривоконь С.Ф. Провозьон Л.О. |
Найголовніше! Аби уникнути хаотичних клопотів та стуктурувати день, складіть чіткий розпорядок дня для дитини.
Діти звикли дотримуватися певного розкладу в школі , тому візьміть ручку, папір і розпишіть план на час перебування вдома. Мета його полягає в тому, щоб діти були постійно зайняті та навчалися, і вам дозволяючи виконувати інші свої обов’язки, і самі знали, як буде минати їхній день.
Беріть за основу шкільний розпорядок дня, оскільки він для дитини найбільш звичний. Розбийте день на невеликі проміжки часу. Наприклад:
· Ранкова прогулянка
· Сніданок
· Навчання
· Руханка
· Обід
· Ігри, заняття творчістю
· Вечеря
· Час для гаджетів, спілкування з друзями через відеочати
· Читання
· Підготовка до сну
Психологи рекомендують сім’ям щодня виділяти час на фізичні вправи, використовуючи онлайн-відео, музику чи рухливі ігри. Це додасть бадьорости, енергії і зміцнить імунітет дитини. Батькам також в умовах карантину і роботи вдома вкрай рекомендовано!
Щодо гаджетів, то тут батькам варто суворо контролювати екранний час дитини. Щодня виділяйте конкретний час, коли діти можуть використовувати свої гаджети: грати в ігри, дивитися мультфільми тощо.
Після роботи психологи радять батькам читати книги вголос разом з дітьми перед сном. Інтерактивне читання з дітьми дуже корисне для навчання мови та грамотности, розвитку уяви. Батьки повинні заохочувати своїх дітей говорити про сюжет, свої відчуття, обговорювати героїв.
Ваша здатність мотивувати дитину до навчання стане одним з найважливіших аспектів протягом наступних днів та тижнів, особливо поки ще не зрозуміло, як довго школи можуть залишатися закритими. Використовуйте час карантину для того, щоб провести більше часу з дітьми.
Планувати активності варто з урахуванням інтересів дитини, адже для кожного віку вони свої.
Після канікул не забувайте про навчання, щоб не згаяти час .Карантин — адміністративні та медико-санітарні заходи, що застосовуються для запобігання поширенню особливо небезпечних інфекційних хвороб.
Відео доступне за посиланням. Наголошують, що:
· дитина не повинна торкатися обличчя;
· має рахувати до 30, коли миє руки з милом;
· повинна тримати дистанцію з людьми, що мають хворий вигляд;
· не повинна їсти сиру їжу, а лише приготовану дорослими.
І все це стане «геройською суперсилою» у протидії розповсюдженню вірусу. Крім того, рекомендації доступні у формі постера, який можна роздрукувати та повісити, щоб він щодня нагадував дитині важливі поради.
1. Під час епідемії дотримуйтесь рекомендацій ВООЗ.
Знання про те, як правильно поводитися у критичній ситуації, знижує тривогу.
2. Намагайтеся не блокувати свої почуття.
Боятися – нормально, відчувати безсилля, сумувати – теж.
"Відключити почуття" означає перестати бути в контакті з собою. А це значить, рано чи пізно почуття дадуть про себе знати, тільки їхня сила може стати деструктивною.
Легалізація негативних емоцій знижує напругу, психіка перестає "викручуватися" від необхідності постійно тримати почуття під замком.
3. Що робити, якщо тривога зашкалює?
Поглинаючи велику кількість інформації, ми піддаємося так званій соціальній тривозі.
Завдяки інтернету і соцмережам, події, що відбуваються на іншому кінці планети, сприймаються так, ніби вони відбуваються у нас вдома. Така розмитість кордонів посилює занепокоєння і почуття незахищеності.
Справитися з ними допоможе елементарна інформаційна гігієна. Намагайтеся обмежити кількість інформації, яку ви споживаєте, зменшіть кількість часу, проведеного за читанням новин і в соцмережах.
Оберіть ті джерела інформації, яким довіряєте, і відправте у бан тих, хто розганяє паніку.
4. Знаходьте час тільки для себе і наповнюйте себе ресурсом.
Цей пункт особливо важливий для батьків, які перебувають на карантині з маленькими дітьми.
Турбота про тих, хто від нас залежить – складна фізична і емоційна робота, яка вимагає багато ресурсів. Якщо їх не поповнювати, ваш сосуд швидко вичерпається, і ви відчуєте емоційне вигорання.
Створіть свій власний щоденний ритуал – займіться тим, що приносить вам задоволення. Спорт, будь-які види творчості, прогулянки, просто відпочинок підійдуть.
5. Сон . Фізичні навантаження . Регулярна здорова їжа.
Всі ці речі здаються банальними, але допомагають справлятися навіть з сильними стресами.
Недостатній сон і погана його якість – один з головних супутників депресії. А безперервний (бажано не менше 8 годинний) сон піднімає настрій, зміцнює пам'ять і знижує больові відчуття.
Психологи пропонують такі ідеї для проведення корисного дозвілля з дітьми вдома:
• Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для учнів початкової школи буде цікаво пограти у «ходилки-бродилки з кубиком», для підлітків та старшокласників – монополію та інші ігри, які розвивають логічне мислення. Лото, карти, пазли – теж будуть цікаві для дітей будь-якого віку.
• Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї. Таке заняття неодмінно сподобається вашій дитині.
• Хатні справи. Долучайте дітей до домашньої роботи – їм цікаво, а для вас неабияка допомога. Можна разом помити посуд, приготувати смачну страву або полити вазони. А ще можете разом з дитиною посадити якусь рослину в горщик та стежити за її ростом.
• Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней. Для цього необхідно встановити настільну лампу біля стіни і руками показувати фігури тварин.
• Ведення щоденника. Купіть для дитини гарний блокнот, який застібається на замочок чи закривається на ключик. Їх у продажі є безліч варіантів. Запропонуйте своєму чаду щоденно вести блокнот, записувати туди свої думки та описувати, як минув день. Це допоможе розвивати пам’ять дитини та розвине здатність чітко висловлюватися.